Tuomiot ja ylipäätään rikollisuus Farssilla.

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Farssilla rikollisuuteen pitäisi saada enemmän roolipeliä muun muassa kuulusteluita, ratsioita, tuomiota ja kaikkea muuta. Mun mielipide on että tällä hetkellä rikollisuus on todella yksi toikkoista. Tuomiot voisivat stäcätä kuulustelut pitäisi järjestää aina vaikka ne olisivat todella lyhyet. Tuomiot voisivat kulua offlinessa ja kun tuomiot stäccäisivät niin tuomiot myös nousisivat jos pelaajat haluavat päästä aikaisemmin vankilasta voivat ostaa kirjeitä tai tehdä töitä. Esimerkiksi Vilkku Hirvonen on ampunut viikon sisällä kolmessa eri tilanteessa yhteensä kolme poliisia jokaisessa tilanteessa yhden joten hän saa vankila tuomiota 200H irl aikaa. Kun ammut yhden kerran saat siitä 50-70H törkeydestä ja tilanteesta riippuen. Näin saataisiin enemmän roolipeliä poliiseille ja rikollisille. Vankilasta pitäisi myös poistaa lukitus systeemi silloin porukka voisin järjestää vankilassa kontenttia ilman että roolipelillisesti todella paska "lukitus" teleporttaa sinut selliin vaikka olisit toisella puolella vankilaa. Lisäksi vangit pitäisi aina viedä vankilalle. Tuomiot pitäisi säätää uusiksi mutta roolipeli poliisien ja rikkolisten välillä paranisi eikä se olisi aina aseilla riehumista. Todennäköisesti tämä toisin palvelimelle uusia pelaajia RP-laatu parantuisi ja saataisiin enemmän tilanteita ja roolipeliä. Näitä asioita voisi ajaa enemmän roolipeli linjalla ihmisillä kun pysyy järki päässä tilanteista tulee kaikille mukavia. Rikollisille voisi keksiä asioita vastapainoksi tämä on roolipeli serveri joten eikö se ole parempi että asioita tehdään roolipeli edellä?
 
Upvote 0

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
456
307
63
Suomen Ateena
Kiitos tästä oksennetusta tekstistä.

Otan nyt kantaa tohon sun toiseen lauseeseen: Mun mielipide on että tällä hetkellä rikollisuus on todella yksi toikkoista.
Asiat ovat juuri niin hauskoja kuin niistä itsellesi teet. Se että teet samoja asioita pitkään samalla tavalla tekee siitä tylsää. Ja yleensä mikäli pelaat siten että hyödyt minimi panostuksella eniten etkä hauskuus edellä tälläsistä tulee nimenomaan tylsiä.

Esimerkiksi kun palvelimelle tuodaan uusia ominaisuuksia niin ne kaikki kulutetaan loppuun tai niiden scriptojen potentiaalia ei kokonaan hyödynnetä, Tästä hyvänä esimerkkinä fleeca pankit: millon on fleeca pankki ryöstetty kokonaan ? Ei koskaan koska sitä toista tilaa ei ole tyhjennetty koskaan.

Mitä tuomioihin tulee: Ne on säädetty edellisten yhteisövastaavien toimesta siihen sapluunaan missä ne nyt ovat. Jotain siellä oli poliisihallinto pienesti hieno säätänyt ennen joulua mutta muuten on samalla tolalla kuin ennenkin.

Roolipeli on yhtä hyvää kuin pelaajat siitä tekevät. Kaikki ryöstöt on muutettu sen takia että porukka roolipelaisi eivätkä ampuisi: Miten käynyt? No niitä ryöstöjä ei hirveemmin tehdä enää. Lisäksi pääsaarella ammuskelu ei ole varoittamatta tai järkevää roolipelillistä syytä sallittua ilman roolipeliä as in ryöstöt eivät ole suoraan "tuli vapaita"

Ja toistan edelleen saman mitä sanoin jo discordissa tohon offline tuomio hommaan: Ei tule edelleenkään tapahtumaan. Aikanaan siirryttiin pelaajien pyynnöstä tuntituomioihin ja pois päivien mittaisista tuomioista jotka kulu offlinessa, aikaisemmin tänä vuonna tuli mukaan se että mikäli pelaat toisella hahmolla kun toinen hahmosi on vankilassa tuomio kuluu. Nälkä kasvaa syödessä eikö? Kohta varmaan pyydätte että saisitte halin aina kun teette rikoksia.

Verrokkia vanhoihin:
Nykyinen :: Vanha
120h :: 30 päivää
24h :: 4 päivää
 

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Mä en yleensä pelaa kuutta tuntia päivässä varsinkaan vankilassa koska ei ole aikaa. Omalla kohdallani olen yrittänyt roolipelata kuulusteluita ja muita en mahda sille mitään että muut eivät halua roolipelata tilanteita vaan esimerkiksi laittavat lukitukset tai heittävät Pertin kyydillä. Moni pelaaja on lopettanut Farssilla joko bännien tai RP-laadun takia joten miksi RP-laatua ei voi parantaa?
 

Drakess

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
FarssiRP-Lou Riders
2 Huhtikuu 2021
90
48
28
Koti
kannattaa varmaan miettiä mitä touhuat jos et kestä rangaistuksia ja pystyä niiden kanssa olemaan👍🏼
 

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Mulla ei itselläni ole asialla isoa ongelmaa mutta haluaisin että servulla rp laatu parantuisi ja Servulla olisi mukavampaa sekä asioita tehtäisiin enemmän roolipeli edellä.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Rp:n taso on korkeimmillaan, mitä se on ikinä ollut.

Kuulusteluihin pääsee jokainen, joka haluaa, ellei ole itse paskonut asioita poliiseja kohtaan.

Ja jos haluat, että porukka roolipelaa sinun mielestä paremmin, niin valituksia niistä huonommista. Sinulla on kaikki keinot parantaa sitä rp-tasoa.
 
  • Like
Reaktiot: Lasander ja Wilffi

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
No joo tää on turha väittää teidän kanssa kun ei siitä oo ikinä mitään hyötyä mutta joo paska maku jää useasti varsinkin vankilasta lukituksen ja "Pertin kuljetuksen" voisi ottaa pois.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
No joo tää on turha väittää teidän kanssa kun ei siitä oo ikinä mitään hyötyä mutta joo paska maku jää useasti varsinkin vankilasta lukituksen ja "Pertin kuljetuksen" voisi ottaa pois.
Ei siinä ole mitään turhaa. Kaikki nämä nykyiset ovat asioita, mitä pelaajat ovat halunneet. Niitä ei sen vuoksi enää lähdetä muuttamaan.

Lukituksesta ei kärsi kukaan muuten, kuin menettämällä korkeintaan vankilakarkaukseen liittyviä tavaroita. Vankilassa ei ole tarkoitus sotia kyttiä vastaan, te olette siellä ns. Orjia, jotka tottelee vanginvartioita ja poliiseja.

Pertin kuljetus on olemassa sen takia, että pelaajien mielestä oli siistiä odottaa viidellä henkilöllä vankilan puskissa ja räiskiä kytät pelastaakseen kaverinsa. Yleensä pyytämällä saa kyydin vankilalle, jos ei itse ole asioita kyttien kanssa kussut. Mikäli on niin uutta hahmoa tulille.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Ei siinä ole mitään turhaa. Kaikki nämä nykyiset ovat asioita, mitä pelaajat ovat halunneet. Niitä ei sen vuoksi enää lähdetä muuttamaan.

Lukituksesta ei kärsi kukaan muuten, kuin menettämällä korkeintaan vankilakarkaukseen liittyviä tavaroita. Vankilassa ei ole tarkoitus sotia kyttiä vastaan, te olette siellä ns. Orjia, jotka tottelee vanginvartioita ja poliiseja.

Pertin kuljetus on olemassa sen takia, että pelaajien mielestä oli siistiä odottaa viidellä henkilöllä vankilan puskissa ja räiskiä kytät pelastaakseen kaverinsa. Yleensä pyytämällä saa kyydin vankilalle, jos ei itse ole asioita kyttien kanssa kussut. Mikäli on niin uutta hahmoa tulille.
Lisäyksenä vielä, että hae itse poliisiin ja ole se kuulustelija/linnaanviejä. Näytä esimerkkiä :)
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Farssilla rikollisuuteen pitäisi saada enemmän roolipeliä muun muassa kuulusteluita, ratsioita, tuomiota ja kaikkea muuta. Mun mielipide on että tällä hetkellä rikollisuus on todella yksi toikkoista. Tuomiot voisivat stäcätä kuulustelut pitäisi järjestää aina vaikka ne olisivat todella lyhyet. Tuomiot voisivat kulua offlinessa ja kun tuomiot stäccäisivät niin tuomiot myös nousisivat jos pelaajat haluavat päästä aikaisemmin vankilasta voivat ostaa kirjeitä tai tehdä töitä. Esimerkiksi Vilkku Hirvonen on ampunut viikon sisällä kolmessa eri tilanteessa yhteensä kolme poliisia jokaisessa tilanteessa yhden joten hän saa vankila tuomiota 200H irl aikaa. Kun ammut yhden kerran saat siitä 50-70H törkeydestä ja tilanteesta riippuen. Näin saataisiin enemmän roolipeliä poliiseille ja rikollisille. Vankilasta pitäisi myös poistaa lukitus systeemi silloin porukka voisin järjestää vankilassa kontenttia ilman että roolipelillisesti todella paska "lukitus" teleporttaa sinut selliin vaikka olisit toisella puolella vankilaa. Lisäksi vangit pitäisi aina viedä vankilalle. Tuomiot pitäisi säätää uusiksi mutta roolipeli poliisien ja rikkolisten välillä paranisi eikä se olisi aina aseilla riehumista. Todennäköisesti tämä toisin palvelimelle uusia pelaajia RP-laatu parantuisi ja saataisiin enemmän tilanteita ja roolipeliä. Näitä asioita voisi ajaa enemmän roolipeli linjalla ihmisillä kun pysyy järki päässä tilanteista tulee kaikille mukavia. Rikollisille voisi keksiä asioita vastapainoksi tämä on roolipeli serveri joten eikö se ole parempi että asioita tehdään roolipeli edellä?
Ja kysyäkseni tähän yksitoikkoisuuteen:
Monestiko olet ryöstänyt keskuspankin? Pohjoisen pankin? Asevaraston? Pimentänyt koko kaupungin sähköt voimalaitoksella? Ryöstänyt ilman hälytystä humane labsin?

Edit: kidnapannut vastapuolen jengin pääjehun ja vaatinut lunnaita?
 
  • Like
Reaktiot: Wilffi

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Joo mietin tässä juuri sitä että onko ne kytät pakko ampua siellä vankilalla tai missään muuallakaan jos poliisi ei vaa tulta itse olen viime aikoina ampunut poliisia vaan jos he ampuvat minua ja mitä lukitukseen tulee niin onko sun mielestä hyvää roolipeliä että teleporttaa noin 100m selliini takaisin?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Joo mietin tässä juuri sitä että onko ne kytät pakko ampua siellä vankilalla tai missään muuallakaan jos poliisi ei vaa tulta itse olen viime aikoina ampunut poliisia vaan jos he ampuvat minua ja mitä lukitukseen tulee niin onko sun mielestä hyvää roolipeliä että teleporttaa noin 100m selliini takaisin?
Sinun olisi tarkoitus juosta sinne selliin timerin aikana 😂😂 se teleportti on kirjaimellisesti "olit liian tyhmä mennäksesi itse, joten autetaan sinut käsi kädessä paikalle"
 

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Näitä asioita voi miettiä muutenkin kuin että rikolliset ampuisivat aina. Esimerkiksi Pohjosen pankilla olisi kiva jos poliisit eivät aivaisi tulta sitten valitetaan että miksi rikolliset aina ampuu vaikka itse en ainakaan haluaisi poliisia ampua.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Joo en jaksa väitellä kiitos.
Ei tämä ole väittelyä, lähinnä kartoitan, että pelaatko rikollista ja tuleeko sinun kantasi rikollisen taustalla vai pelaatko pvp-tä ja onko kantasi pvp:ttäjän näkökulma. Jos et ole yli puoliakaan kaupungin ryöstöistä edes tehnyt, ei sinua voida rikolliseksi luokitella.
 

janini

Tyhmä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
27 Marraskuu 2019
361
1
183
43
Satakunta, Länsi-Suomi
www.twitch.tv
Esimerkiksi Pohjosen pankilla olisi kiva jos poliisit eivät aivaisi tulta

En oo ihan varma, että mitähän vittua just luin, mutta varmasti itekkin ymmärrät että tällasta tilannetta ei tapahdu kun sääntöjen puitteissa pelataan.

Eli joko a) värität nyt omaa tarinaas että saat myytyä pointtias pidemmälle
tai b) olet ollut vitun tyhmä ja nyt oot suolanen ku tuliki kuulaa.
 

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
632
1
284
63
Offline tuomiolle on vain yksi perustelu, ja se on että ei tarvitse kärsiä, vaan voi jatkaa saman tien kun palvelimelle palaa. Jos haluaa olla pakolla pois palvelimelta, niin voimme kyllä jakaa erillisestä pyynnöstä pelaamisenestobännejä, ei ole tarvetta sitoa sitä aikalisää rikolliseen toimintaan.

Nykyistä vankilaa enempää on skriptoilla hankala tukea roolipeliä. Tuomio kuluu nopeammin, jos olet siellä vankilassa ja teet niitä töitä, tarjoten mahdollisuuden myös vankilaroolipeliin. Tuomio kuluu myös toista hahmoa pelatessa, joten on selkeä kannustin pelata useampaa erilaista hahmoa. Voi nauttia vaikka ensihoitokontentista samalla kun toinen hahmo viruu vankilassa, ja sitten ei tarvitse enää erikseen mennä sitä tuomiota virumaan.

Poliisin kantilta on turhauttavaa, jos samat rikolliset ryskää heti vankilasta tultuaan uudestaan ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Paras olisi, kun harva se ilta tapahtuisi myös jotain isompaa, mutta jokainen linnaan toimitettu puuttuisi katukuvasta muutaman päivän ajan. Tässä vain on se ongelma, että suurimmalle osalle palvelimella pelaavista konnista ei tunnu olevan sellaista välimaastoa, missä tuomio olisi oikeasti tuomio, mutta oltaisiin valmiita ottamaan se vastaan. Halutaan saada vain poliisien motivaation kusevia mikrotuomioita, ja silloin jos olisi tiedossa pidempi kakku, niin jätetään koko keikka ennemmin tekemättä sen sijaan, ettäkö suunniteltaisiin pako ryöstöltä ja/tai vankilasta tai annettaisiin konnahahmo sinne vankilaan ja pelattaisiin pari iltaa jotain toista hahmoa.

Mikään skripta ei voi automaattisesti havaita ja pakottaa mitään tiettyä roolipelin tasoa. Roolipelin tasosta vastaavat pelaajat kollektiivisesti. Joukossa on varmasti niin ali- kuin ylisuorittajiakin, mutta jokainen voi vaikuttaa roolipelin tasoon omalla roolisuorituksellaan sekä pelaajailmoituksin. Jos itse loistaa hyvänä esimerkkinä siitä, mitä on roolipeli, niin muutkin usein skarppaavat vähän omia suorituksiaan. Mutta jos vain perseilee koko ajan, niin porukka ympärilläkin helposti sortuu perseilemään.

Omassa jengissä perseilijöitä voisi toki myös kouluttaa. Ladella ukaaseja, että käyttäydy, tai muuten joudut tanssimaan luotipolskaa, ja jos ei onnistu, niin paukutella varpaiden juureen toisen hyppiessä jonkun hoilatun sävelmän tahtiin. Esimerkiksi. Tai sitten voi pistää kaverin käsirautoihin ja jättää virumaan johonkin lukittuun tilaan siksi aikaa kun itse käydään tekemässä jotain kivaa. Varmasti aiheuttaisi jengin sisäisiä jännitteitä, mutta voisi myös auttaa toista tajuamaan että nyt pitää vähän skarpata olemiseen... ja toisi sitä JatkoRP:tä.