Vankila ja sieltä karkaaminen

Duazzet

M&M TJ
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
180
183
43
Rikollisia ei enää pelota pätkääkään mennä vankilaan. Jotku vaikuttaa jättävän sakotkin maksamatta koska nehän vaan joutuu linnaan josta ha voivat sitten paeta. Enkä minä usko että ratkaisu on se että valvotaan 24/7 vankilaa kun ei siihen kuitenkaan pystytä. Eikä se kovin hauskaa RP olisikkaan toimia vangin vartiana.

Fakta on se että vankilasta nyt vaan on aivan liian helppoa paeta ja ketään konnaa ei vankilaan meneminen pelota.

Tähän pitäis nyt saada se muutos asappina koska tällä hetkellä tämä järjestelmä on vain aivan rikki.
 

Ohut Herkku

WääWääWää
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
44
80
18
Voisko vankilatuomioihin tehä sellaisen muutoksen, kun pelaajalle langetetaan se ensimmäinen tuomio x asiasta niin siinä olis 3 mahdollisuutta yrittää karata sieltä linnasta ennenkuin joudut ns eristys-selliin jossa istut sen tuomion väkisin loppuun. Jos pelaaja saa vaikka 2 vuoden tuomion, lähtee karkuun ja jää kiinni niin siitähän tulee heti 1 vuosi tuomiota lisää. Tämä varmasti kannustaisi pelaajia pelkäämään sitä vankilatuomiota, kun tiedostaisivat että jossain kohin se tuomio on vain pakko kärsiä loppuun. Parhaimmassa tapauksessa olet saanut sen 1 vuoden tuomion aluksi, joka muuttuukin karkaamisien johdosta jo 3 - 4 vuoden tuomioksi joka on pakko istua.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Niin no kuka karkaa kuka ei. Lähtökohtaisesti noita karkulaisia on aika vähän vapaalla vangittujen määrään nähden. Mahdollisuus karata vankilasta on tällä hetkellä jo aika pieni. Loppuviimein tuo vankilan valvominen ei kovin paljoa poliisin resursseja syö. Jos siinä helikopteri sattuu olemaan edes 5km säteellä vankilasta niin kameralla nappaa kyllä sen pihasta lähtevän auton melkolailla samantien.

Pelillisesti vankilapako on toiminut juuri kuten on ajateltu. Vangituista n. 10% karkaa, joka suomeksi tarkoittaa kymmenen pelaajaa sadasta. Tällähetkellä 13 on vankilasta karanneena. Rekisteröityjä pelaajia on yli 7 tuhatta. En näe näissä numeroissa mitään ongelmaa?
 

Duazzet

M&M TJ
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
180
183
43
kaikki aktiivisesti pelaavista rikollisista pakenee lähes joka kerta vankilasta
 
  • Like
Reaktiot: jawwe

Duazzet

M&M TJ
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
180
183
43
itsekkin jos joudun Otolla linnaan soitan pari puhelua ja olen vapaalla jalalla heti. Ihmiset ainakin yhdessä vaiheessa jemmasi littimiä hirveät määrät. Tarinat kertoo että joillakin on iha muurahaisia linnassa kantamassa laatikoita :D tiedä tuosta sitten pitääkö paikkansa
 

Huuho

Uusi käyttäjä
6 Kesäkuu 2019
5
1
3
Miksei käyttöön voisi tulla elinkautisia tuomioita, tyyliin oikeuslaitoksen määräämänä suurrikollisille, lisäksi 128 slottisille täysin mahollista rueta kehittämään sitä prison rptä tyylillä vanginvartijan työ, eristysellit puhelimet pois yms asianajo toimintaa kehittää siihen myös. Slotit riittää kyllä. Serverin yleistä rp tasoa jos halutaan nostaa ja kehittää ni olen täysillä mukana itse vaikka vanginvartija hommassa. Toisi hyvää ja erilaista rptä verrattuna muihin
 
  • Like
Reaktiot: Duazzet

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Miksei käyttöön voisi tulla elinkautisia tuomioita, tyyliin oikeuslaitoksen määräämänä suurrikollisille, lisäksi 128 slottisille täysin mahollista rueta kehittämään sitä prison rptä tyylillä vanginvartijan työ, eristysellit puhelimet pois yms asianajo toimintaa kehittää siihen myös. Slotit riittää kyllä. Serverin yleistä rp tasoa jos halutaan nostaa ja kehittää ni olen täysillä mukana itse vaikka vanginvartija hommassa. Toisi hyvää ja erilaista rptä verrattuna muihin
Tämähän se olis. Jos siellä vartioita pyörisi niin varmaan tälläistä ongelmaa ei ole. Imo poliisi voisi esim kehittää kokelaille roolin että viikko pitää valvoa vankilaa ennenkuin pääsee poliisiin jne. Tulisi sitä käskyttämistä opeteltua konkreettisesti ympäristössä jossa sillä ei ole niin paljoa väliä.
 

Huuho

Uusi käyttäjä
6 Kesäkuu 2019
5
1
3
Ite ainaki olisin vitun valmis vankila rptä vetää puolella tai toisella jos siellä olis jotai muutaki ku grindausta
 

M4ketech

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2019
174
110
43
Ohan tuo ihan älytöntä. Eikä voida verrata "Rekisteröityjä pelaajia on yli 7 tuhatta, vankilasta karannut juuri nyt 13kpl", sillä ei kaikki vankilaan joudu / halua / ole rikollisia.

Mutta tiedossa ainakin on monen monta jotka joutu vankilaan ja kappas, ne tulee korjauttamaan autoaan 15min päästä tuomiosta.
Jos Matti meikäläinen joutuu linnaan niin jooh kyllä se sisällä pysyy. Jos henkilö jolla on kontakteja joutuu vankilaan, aika 100 varmasti tämä henkilö on 20min sisällä pihalla sieltä.

Omasta mielestä nykyinen systeemi on ihan hanurista. Jos joku käy koittaa ryöstämässä kaappia, hakkaa porukkaa ja joutuu linnaan. Sit ajatellaan "Noh onneks jäi kii, rauhottuu vähän aikaa". Eikun joku myy tabletin ja kappas henkilö on taas päänvaivana 15min päästä.

Nythän vankila ja teholle lähtö on lähes sama juttu, odottelet 15min ja matka jatkuu. Poikkeuksena tietty ettei kukaan jonka pitää olla näkyvä henkilö voi oikein vankilasta karata jos joutuu olemaan töissä, koska "tuomittu" merkintä säilyy ikuisesti oman käsityksen mukaan.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Ohan tuo ihan älytöntä. Eikä voida verrata "Rekisteröityjä pelaajia on yli 7 tuhatta, vankilasta karannut juuri nyt 13kpl", sillä ei kaikki vankilaan joudu / halua / ole rikollisia.

Mutta tiedossa ainakin on monen monta jotka joutu vankilaan ja kappas, ne tulee korjauttamaan autoaan 15min päästä tuomiosta.
Jos Matti meikäläinen joutuu linnaan niin jooh kyllä se sisällä pysyy. Jos henkilö jolla on kontakteja joutuu vankilaan, aika 100 varmasti tämä henkilö on 20min sisällä pihalla sieltä.

Omasta mielestä nykyinen systeemi on ihan hanurista. Jos joku käy koittaa ryöstämässä kaappia, hakkaa porukkaa ja joutuu linnaan. Sit ajatellaan "Noh onneks jäi kii, rauhottuu vähän aikaa". Eikun joku myy tabletin ja kappas henkilö on taas päänvaivana 15min päästä.

Nythän vankila ja teholle lähtö on lähes sama juttu, odottelet 15min ja matka jatkuu. Poikkeuksena tietty ettei kukaan jonka pitää olla näkyvä henkilö voi oikein vankilasta karata jos joutuu olemaan töissä, koska "tuomittu" merkintä säilyy ikuisesti oman käsityksen mukaan.
Niin no vaikka lukua suhteuttaa täyteen serveriin niin onhan tuo prosentti mitä ihmisiä on vapaalla aivan käsittämättömän pieni. Merkintä säilyy siis ikuisesti ja lähtee pois vain, jos istut tuomiosi loppuun kunnolla. Eilen tuosta asiasta juteltiin poliisin ylipäällikön kanssa ja asiaan pientä muutosta tehtiin koodin puolelta. Lähtökohtaisesti siis kuitenkin lienee parempi katsoa vaihtoehtoja huuhon ehdotuksen mukaisesti. Sehän on myös poliisin tehtävä, siinä missä suojella pankkeja, vahtia vankilaa ja sen tapahtumia. Pystyisikö ihan yksinkertaisella muutoksella poliisissa vaikuttamaan tuohon ongelmaan paremmilla tuloksilla. Vankilapakoon toki pitkällä tähtäimellä on tulossa enemmänkin nyansseja.