voisko joku määritellä mikä on työhön sopiva kulkuneuvo

Esko Mörkö

Uusi käyttäjä
3 Tammikuu 2020
24
3
3
Bäckstrooria
Olin kaverini kanssa lähdössä puu hommiin jolloin puiden toimituspisteellä kaksi poliisia sanoi meille ennen lähtöä, että mahtaako pojilla olla työhön sopiva ajoneuvo käytössä. Meillä oli siis pakettiauto johon mahtu takakonttiin sata esinettä.

Eli siis tämä pakettiauto johon mahtuu sata tavaraa ei kelpaa. Ymmärrän jos konteksti olisi se että olen menossa vuorille kaivos hommiin ja poliisit pysäyttää minut koska minulla on polkupyörä tai vaikka super auto.
 

kurjy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
11 Helmikuu 2020
6
1
3
Joo kyllähän sitä puuhommaa porukka tekee yleensä sillä pakulla. Monesti oon samaa miettinyt että onko se ihan sopiva siihen. Periaatteessa miksipäs ei mutta toisaalta rekan ja pakun tilavuudessa on aika isot erot :D
 

Shuppa

Idiot mastermind
Vanhempi jäsen
15 Huhtikuu 2019
232
151
43
Jos te näette, että joku ajaa puuta pakulla --> reporttia

Työhön sopiva kulkuneuvo = työpisteeltä saatavaan ajoneuvoon verrattavissa oleva ajoneuvo, esim. :

Martoilla pakettiauto, mainereilla lava-auto tms. maasturi, jolla pääsee vuorelle, pontikkamestarit nyt todennäköisesti voi käyttää esim. pakettiautoakin, maalaisjärkeä näihin nyt helkkari soikoon, et sä mene kaatamaan puita ja kuljeta niitä pakettiautolla.

Mutta nämä on nyt sitten miten minä olen käsittänyt asian, omalla järjelläni, joku admin/moderaattori antakoon vielä virallisen vastauksen.
 

Esko Mörkö

Uusi käyttäjä
3 Tammikuu 2020
24
3
3
>maalaisjärkeä näihin nyt helkkari soikoon
huhhuh ja vielä kerran huhhuh. Sanon samat sanat sulle. Kyllä niitä puita pakettiautollakin voi kuljetella ei se mikään polkupyörä ole. Kylläne puut sinne takakonttiin menee luikauksella ja jos sitä reporttia laitetaan kaikille jotka kuljettaa muulla kuin rekalla puita nii lähtee 40% pelaajista banaania maistelemaan saarelle
 

Shuppa

Idiot mastermind
Vanhempi jäsen
15 Huhtikuu 2019
232
151
43
>maalaisjärkeä näihin nyt helkkari soikoon
huhhuh ja vielä kerran huhhuh. Sanon samat sanat sulle. Kyllä niitä puita pakettiautollakin voi kuljetella ei se mikään polkupyörä ole. Kylläne puut sinne takakonttiin menee luikauksella ja jos sitä reporttia laitetaan kaikille jotka kuljettaa muulla kuin rekalla puita nii lähtee 40% pelaajista banaania maistelemaan saarelle

Mietippä nyt, että kuinka monta kertaa oot sahalle nähny vietävän laudoiks sahattavaksi klapeja?
 

Shuppa

Idiot mastermind
Vanhempi jäsen
15 Huhtikuu 2019
232
151
43
Kerrataanpa nyt mitä kyseisessä metsurin työssä tehdään: Kaadetaan puita ja ne viedään sahalle sahattavaksi lankuiksi, eikö? Lankut ja laudat sahataan hyvistä, useita metrejä pitkistä puista. Miten aiot kuljettaa pakettiautolla puita, jotka normaalisti kuljetetaan mm. junilla tai tukkirekoilla?

Jos nyt ruvetaan rautalangasta vääntämään.
 

KalaHarri

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
3 Tammikuu 2020
47
33
18
Vantaa
Haluaisin kuulla, että jos pakettiauto ei sovi metsurin työhön niin millä rekalla porukka sitten vie pakatut lankut kannibaali mestaan ja tekee niistä kalustelankkuja? Ymmärrän hyvin, että pakettiauto ei käytännössä oikein sovi työhön, mutta kun ottaa huomioon, että puusta on jo valmiiksi pulaa kaupungissa, joten tämä tuskin auttaa asiaa!
 

Esko Mörkö

Uusi käyttäjä
3 Tammikuu 2020
24
3
3
Onko olemassa jotain lakia joka määrää että pakattujen lankkujen pituutta. Mistä me teidetään, että ne voi olla vaikka 100cm.
 

WIpleri

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
19 Tammikuu 2020
39
28
18
hyvinkää
www.twitch.tv
no tossa on kyllä pointti ja kyllä henkilö autoon saa yli 150cm mahtuu kyytiin jos oikeen kikkailee tää on taas tämmönen kärpäsestä härkänen keskustelu, mutta luulen että tuolla tarkoitetaan pikku autoja esim jotain fiat punto kokosta ajoneuvoa, jos tota pilkkuu ruvetaan nussii oikeen huolella mitä tässä keskustelussa selvästi on niin toi pitkä umpi rekka ei vie in real life yhtään kokonaista puuta vaan ne on yleensä tukki mallin rekkoja. joita minun mielestäni ei ole farsistaniassa. ja sitte se että tällänen kyttääminen vaan aiheuttaa lisää kyttäämistä koht kytätään poliisin,eh ja muiden ammattien virhettä sitte vasta kaikilla vitun kivaa onkin. mutta ymmärrän tietenkin kaikkien osapuolien pointin. just saying
 

tyyppi

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
6 Joulukuu 2019
7
9
3
Että pitikin alkaa tätä pohtimaan ääneen foorumille näin aamukahvitellessa 😓...

Paketoitu lankku näyttää olevan tuollaisella eurolavalla tai sen tyylisellä alustalla. Jos olettais asian olevan näin; lavan alahan on about 1,2 × 0,8 m² ja pakkauksen korkeuskin näyttää olevan tuon pitemmän sivun mittainen. Paketissa voisi olla esimerkiksi lankkuja sivusuunnassa 20 × 40 mm (= 800 mm) ja 5 × 240 mm (= 1200 mm), eli yhteensä sen 100 kpl.
Ottamatta muuten kantaa tähän pakettiautohommaan, kyllä tuollainen varmaan kulkisi rahtitilassa :unsure:... Mutta ainahan voi olla jotain muita syitä miksi näin ei saa tehdä. Ehkä joku työsuojeluviranomainen on keksinyt jotain, miksi työnantaja on äkänen ja ehdottomasti vaatii rekkojen käyttämisen. Tai sitten Äijämarttojen ammattiliitolla on ollut jotain vaateita käyttämästä liikaa marttamobiileja muistuttavia itsemurhakoppeja... noh, kahvimietiskely jatkuu:

Tästä aiheesta plopsahti vielä mieleen se, miten tarkasti kaupungissa mietitään ajokortin riittävyyttä ajatellen tiettyjä pakettiautoja, jotka ovatkin oikeasti pienkuorma-autoja koska kokonaispaino ylittää sen 3500 kg? Marttamobiiliin pitäisi riittää B, tai siis "car" ajokortissa. Mutta esimerkiksi joku "Laundromat" taitaa perustua hieman painavempaan jenkkivaunuun. Pläb, kuhan tuli mieleen.

Btw, tuollainen eurolavan lankkupaketti vois painaa about puolisen tonnia, ehkä enemmän, ehkä vähemmän koska sahatavara on aika kuivaa. Me metsurit olemme lihaksikkaita kun kuskaamme pakettia käsivarsillamme samalla kun juoksemme 😮💪 ! Mietinkin miksi on saanut olla rauhassa rosmoilta 😁

farssi_paketoitu_lankku.jpg


Ps. Keitin muuten pahaa kahvia yäk