Wanhiz

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Wanhiz
Aika ja päivä: 16.06.2020 15.25-15.35
Rikottu sääntö: Likainen poliisi
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Jouduin putkaan sen takia että annoin M1kun hahmolle sähköä. Olin tutkintavankeudessa, ja jostain syystä minun taskujani ei oltu tutkittu, joten minulla oli kannabista mukana. Siinä sitten aikaa kuluttaessani, ja odotellessani pääsyä kuulusteluun, polttelin sellissä pilveä, ja vedin vahingossa yliannostuksen, jonka takia jouduin kelloille. Wanhiz tuli poliisi hahmollaan selliini, ja kävi mun taskuilla. Se vei sieltä 1702€ käteistä, 3 ensiapupakkausta ja jotain muuta pientä.

Wanhiz sanoi vain että meillä ei ole varaa sua elvyttää. Kysyin hältä että miksi hän mun taskuja kaivelee, johon sain vastaukseksi että ''oot menossa teholle''. Tässä tilanteessa eikö sen ois vaan pitäny jättää tavarat mun taskuun, eikä leikkiä lootgoblinia, kerta teholle olin joutumassa? Wanhiz poistui paikalta, ja hetken myöhemmin selliin tuli FordKa, joka nätisti puhui mulle että tilanne saattaa nyt olla niin, että mun pitää mennä tehon kautta, jolloin kerroin sille että just olin tienannut vähän käteistä, ja että taas ne menee.

FordKan hahmo sanoi, että voi tuoda nää mun rahat mulle sairaalalle, jolloin hän kävi mun taskuja läpi, ja sanoi että Peltola (wanhiz) oli ne multa jo vienyt. Fordka ymmärtääkseni kävi pyytämässä mun rahoja takas, johon oli saanut vastauksen että ei niitä anneta takaisin. M1ku tulee tilanteeseen hahmollaan, ja elvyttää mut sellissä. Loppujen lopuksi, poliisit eivät tuominnut minua mistään, en joutunut putkatuomiolle, enkä saanut sakkoja. Vapauduin heti tutkintavankeuden jälkeen, ja mut ohjattiin tekemään poliisivalitus tilanteesta, ja poliisivalituksesta mut ohjattiin tekemään pelaajareportti.

Todisteet: Tilanteessa poliisina ollut FordKa (Vesa Niemelä) Mahdollisesti tässä tilanteessa adminien näkemät logit Wanhiz oma kommentti aiemmin tekemässäni poliisivalituksessa.

Wanhiz.png
https://medal.tv/clips/30832561/d1337Hc2wxTz

Admin jonka valitsen: "valitsen sinut @Kuutti"
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Kuuttipa ottaa kopin tästä. @Wanhiz valitsetko itsellesi adminin (lvl 2+), joka alkaa käsitellä asiaa? Kertoisitko myös oman kantasi tapahtuneelle.
 

Wanhiz

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
FarssiRP-Pelastuslaitos Hallinto
Vanhempi jäsen
22 Helmikuu 2020
148
49
28
En tiiä admineitten leveleitä eikä oo väliä kuka admin hoitaa.. oma kanta tähän on se että zuumi oli jo kerran elvytetty, joten kun hän uudelleen meni teholle, ilmotin että me emme ole ensihoito ja ensihoitoa ei paikalla ollut. Tilanteessa minun tietojen mukaan zuumin hahmo oli menossa vankilaan, jonka takia tein siis taskujen tyhjennyksen. Lähdin itse kuljettamaan toista vankia vankilalle jonka aikana minulle tuli irl menoja, niin jouduin vankilaan laiton jälkeen poistumaan palvelimelta. Mikäli olisin päässyt jatkamaan tilannetta uusien paljastuneiden tietojen mukaan, olisin tietysti palauttanut rahat ja kaikki muutkin tavarat. Tarkoitus ei ollut goblinoida vaan tehdä poliisien ohjeistusten mukaiset työtehtävät. Rp tilanne kuitenkin kesti meiltäkin sen +2h että saataisiin kaikki kuulusteltua yms. Niin tarkoituksen ei ole ollut ketään "ryöstää". Adminit tekeköön päätöksensä, mutta kuten sanoin irl ajoi tällä kertaa tilanteen päälle niin minun piti lähteä.
 
  • Wow
Reaktiot: Jurppa123

Zamorano

Vanha pieru
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
105
76
28
41
noni, mä tuun toiseks tähän mukaan vapaaehtoisena.
 

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Haluan lisätä tähän myös sen, että olisin itse halunnut että tämä käsitellään rp:ssä poliisilaitoksen kesken. Haluan vain rp:ssä omaisuuteni takaisin, anteeksipyynnön, korvaukset ja seuraamuksia poliisille toiminnastaan, että oppii tekemistään virheistään. Minut kuitenkin käytännössä pakotettiin tekemään pelaajavalitus.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Moikka!

Itse pitkään poliisia pelanneena en ole koskaan kuullut käytännöstä, jossa myös käteisvarat takavarikoitaisiin. Vankilaan tai putkaan laitettaessa voi kyllä takavarikoida kaiken ylimääräisen, mutta käteinen ei tietääkseni ole koskaan näihin kuulunut. Varsinkaan tilanteessa, jossa kyseistä henkilöä ei epäillä laittomien aineiden myynnistä tai ryöstöstä.

Logeista tosiaan myös näkyy, että näin on päässyt tapahtumaan ja Wanhiz myös myöntää näin tehneensä.

Näin ollen mielipiteeni on se, että Wanhiz syyllistyy kyseiseen ilmoitettuun rikkeeseen.

Odotellaan vielä @Zamorano n julkinen mielipide ja käsitellään asia loppuun.
 

Zamorano

Vanha pieru
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
105
76
28
41
Huomenta!

Tässä on tosiaan selkeästi syylistytty likaisen poliisin toimintaan. Koskaan en ole omia käteisiä menettänyt vaikka sitä olisi ollut puhtaana montakymmentä tuhatta pidätyshetkellä. Likaiset rahat on oma asiansa.

@Kuutti saa kertoa lopullisen tuomion asiaan kuten olemme yhdessä asiasta sopineet.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Adminpuolelta sinulle kirjataan merkintä paneeliin, jotta tällainen tapahtuma on tiedossa muillakin.

Varsinaiset ingame-rangaistukset asiaan liittyen tullaan hoitamaan poliisihallinnon puolelta. Poliisihallinto suorittaa mielestään tarpeelliset toimenpiteet.

Hyväksytty.
 
  • Like
Reaktiot: zuumi
Status
Ei avoinna uusille viesteille.