Ike ja Karhujumalahallintoliiga - Rikoksia tehdessä porukassa ei saa olla enempää kuin 6 pelaajaa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

k0lle

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
19 Kesäkuu 2019
11
11
3
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Ikemayne, Kuutti, Nexopi, Supa, Mirzzi +2 muuta joiden nimeä en tiedä.

Aika ja päivä: 7.7.2020 00.00-01.00

Rikottu sääntö: 2.6 Rikoksia tehdessä porukassa ei saa olla enempää kuin 6 pelaajaa.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Poliisille tuli tehtäväksi mennä bennysille tarkistamaan yksi henkilö. Paikalla oli ike jolla ase oltiin nähty sekä hänen nainen? Asiasta väännettii todella pitkään että tutkitaanko taskuja, jotka olisi jälki viisaana pitänyt tutkia. Kun selvittelimme asiaa ulkona niin alakerrassa Supa eli kelmin nainen koordinoi muita henkilöitä auttamaan häntä että kelmiä joka mielestäni voidaan laskea osalliseksi rikokseen. Paikalle tulikin auto jossa oli 4 henkilö, sekä vuorella oli yksi ampuja kuka ilmeisesti oli mirzzi? Kun lasketaan supa sekä kelmi mukaan rikokseen niin henkilöitä on 7, joka taas rikkoo säännön. Siitä voidaan olla erimieltä että onko se rikos kun koordinoi muita tilanteesta ja pyytää apua. Henkilöt itsekkin huomasivat että montako heitä on jolloin ike sanoi että hänellä ei ole mitään osuutta tähän eikä supalla kaan. Mielestäni tähän voidaan verrata sitä mikäli pankkia ryöstää 6 henkilöä ja ulkopuolella heille informaatiota antaa 1 niin silloinkin on 7 kaveria. Supa sekä Ike halusivat yöllä kovasti asiaa selvittää, koska varmaan ymmärsivät että heitä oli liikaa. Myöskin ike lähetti viestin:1594121874561.png Joka on aika mielenkiintoinen,koska miksi motarilla on pitänyt heittää henkilö pois mikäli itse tilanteessa on ollut vain 6? Mielestäni olisi hyvä nytten ulkopuolisen näkökulmasta saada mielipide että onko supa ollut osallisena rikolliseen toimintaa, koska mielestäni on.


Todisteet:





Muuta: Kuten otsikossa lukee niin kutsutaan tätä poppoota karhuliigaksi, mielestäni on väärin muille serverin rikollisille että tämä poppoo ei saa samanlaista voimankäyttöä takaisin kuin esimerkiksi ruskeat. Syy tähän on se että tuossa jengissä on todella paljon karhuja. Otetaan esimerkiksi jos ruskeat tekisi samoin niin ilmotettaisiin karhu laittaa pojat nippuun raskailla aseilla. Mutta nyt kun itse karhut ovat rikollisia niin he saavat vastakseen vain normipartio kavereita. :) cryisfree

Edit: Ilmeisesti klipit ei näy mutta voin lähettää ne jos joku tarvitsee ne.
 
Viimeksi muokattu:

Shuppa

Idiot mastermind
Vanhempi jäsen
15 Huhtikuu 2019
232
151
43
Tuon tähän suoraan oman näkökulmani tilanteeseen:

Tulimme porukalla (minä, kuutti, jani ja nexopi) kerville konnahahmoillamme, ja luimme twittwristä, että kelmi oli pyytänyt tapaamaan, sekä että saimme Tummikselta viestiä "Bennysille". Tässä kohtaa lähdimme siis Bennysille, tietämättä mikä siellä on tilanne ja paikalle päästyämme näimme pihassa Mirzzin, sekä iken ja ike oli Kelmillä raudoissa. Porukoidemme välillä on tehty sopimus ja päätimme auttaa ikeä, kävimme ensin sisällä tarkistamassa, ettei siellä ole poliiseja ja sen jälkeen otimme aseet valmiiksi, ajoimme ulos ja ajoimme poliisin viereen ja kysyin Kelmiltä selkeään ääneen "onko sulle ok jos sattuu" johon hän vastaa "ai mua" ja vastasin "eeei kun näitä muita" ja siinä kohtaa poliisit osoittavat koko porukkaamme lamauttimilla ja alkavat huutaa "ase ase ase" tms. josta tilanne äityi tulitaisteluksi minun, nexopin, mirzzin, janin ja kuutin osalta ja otimme mukaamme iken ja kuutin, kun supa oli vielä sisällä ja tietämätön koko tapahtumasta. Tilanteen rauettua bennysillä (eli kun kytät oli ammuttu) hyppäsi Supa mirxzin kyytiin ja pyrimme asappina jättämään Supan pois varmuuden vuoksi, jos poliisit olisivatkin tulleet peräämme, mutta näin ei ollut, joten mielestäni ainoat, jotka tilanteeseen ottivat osaa olivat:
Minä, Kuutti, Nexopi, ike, Jani ja Mirzzi. Emme edes koskeneet yhteenkään poliisiin, vaan lähdimme paikalta suoraan, koska tarkoituksemme oli pelastaa ike.

Edit: pihalla ei tainnut ammuskelun aikaan edes olla muita kuin edellä mainittu 6 hengen porukka, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Eikö sääntö mene siten, että jos konnaillaan kuuden porukalla niin se silloin on kuuden porukka ja loput tekee jotain ihan muuta eikä siten että, siellä on 7 pihalla ammuskelemassa ja sitte sieltä lähdetää kahdeksan henkilön voimin karkuun ja kuten striimistä pystyy jokainen itse tarkistaa, BMW kuski myönsi itse ampuneensa jolloin teitä oli pihalla jo seitsemän? Vai eikö Ikemaynea lasketa mukaan porukkaan kun te hänet sieltä "pelastitte"?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Tuon oman näkökantani:
En tiennyt henkilöistä mitään, en millään tavalla pyytänyt ketään näistä paikalle (lue: olin raudoissa), pääsimme ulos juttelemaan poliisien kanssa. Minulta kysytään, että haittaako jos sattuu, vastaan ei ja minut ammutaan.
Missä kohtaa tein rikoksen? Ainut rikos osaltani oli, että minulla oli ase kannossa, joka oli minulla kokoajan, eikä sitä missään vaiheessa käytetty.
Tässä kohtaa myös se, että emme olleet samaa jengiä vielä, vasta tunti tämän jälkeen.

Supa oli Bennysin alimmassa kerroksessa ja samaan aikaan kun ammutaan puhuu kuinka mirzzin ei pitäisi ampua ja ei lähdetä linnaan yms, eli selvästi tietämätön koko ammuskelusta ja tapahtumasta eikä Supa ollut tehnyt mitään laitonta missään vaiheessa koko tilannetta (tietääkseni piilossa oleminen ei ole laitonta).

Tummis oli bennysin alakerrassa eikä tullut ulos millään tavalla auttamaan, eikä ottanut osaa koko tilanteeseen.

Tällä porukasta lähtee kolme pois. Poliisien silmin tämä oli pelkkä kidnappaus ja murha, ellei käytä ooc:na saatua tietoa siitä, että minä yritin yhdistää meidän jengit, koska pelin puolella asiasta ei ole mainittu mitään ennenkuin tunti tämän tilanteen jälkeen. :)

Haluan ilomielin kuulla sinun vastauksen siihen, kuinka minä tietämättömänä koko asiasta ja porukan paikka olosta/minun ammutuksi tuleminen ja kantoon ottaminen tekee minusta heidän rikoskumppanin.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Moottoritiellä kun olin kannossa huomasin, että meitä on yhtäkkiä 7. Sanoimme heti supalle, joka ei tilanteeseen liittynyt mitenkään eikä ollut tehnyt rikosta, että poistuu paikalta. Näin hän ja Mirzzi teki välittömästi.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Ampujia: Nexopi, Mirzzi, Shuppa, Kuutti, Jani.
Rikokseen osallistumattomat henkilöt: Minä (duh, minut ammuttiin enkä tiennyt asiasta). Supa (bennysin alimmassa kerroksessa, pyytää radiossa ettei ammuta ja lähetä turhaan vankilaan, selvästi ei mitään hajua mitä ulkona tapahtuu), Tummis (laittoi viestin ettei voi osallistua tilanteeseen).
Eli ampujia oli 5. Vaikka supa olisi radioon jotain ilmoittanut, olisi meitä silti vain 6 osallista, koska en koe itseäni osalliseksi tilanteeseen.
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Jos striimiä katsoo niin keskustelu meneen näin:

(Shuppa?):"Kelmi mitä oot mieltä jos tässä kohta sattuu jotain?"
Ike: "Ai mulle?"
(Shuppa?): "Eei ei sulle vaan näille muille"
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,849
406
83
www.twitch.tv
Kerta tilanteessa on otllut ylläpitäjä tilanne tulee minun käsittelyyn.

Odotan vielä muilta tilanteessa olleilta näkemystään asiasta.
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Ja tuossa minä olin ottamassa sinua ike niskaperse otteella ja viemässä turvaan ettei sinua "pelasteta" poliisilta, kun vihreepöksyt jo avasivat tulen - ETÄLAMAUTTIMILLA tähtääviä poliiseja kohti. Oletin että tilanne ei mene tulitaisteluksi, jonka johdosta yritin viedä sinut nopeasti pois tilanteesta etteivät he sinua voi pelastaa.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
No siis. Mukana oon selkeesti ollu, en oo ampunu yhtäkään laukausta ja oon kelloilla kuten myöhemmin klipeissä käy ilmi. En oikein osaa ottaa kantaa sen kummemmin, kun muistikuvat on sattuneesta syystä hieman hatarat.

Mut mun mielestä tuossakin klipissä käy ilmi, että supa on ihan täysin tietämätön siitä mitä tapahtuu eikä ole mukana. Tummis ei liittynyt asiaan mitenkään, pyysi meitä bennysille eikä me ilmeisesti sitä edes nähty koko paikalla. Mitään infoja meneillään olevasta tilanteesta ei ole etukäteen tullu.

Vodissa näkyy myös, miten räävin turpaani ja kerron kollelle, että aion tappaa sen jne. Jos se ei oo varoitus, niin en sit tiedä mikä on.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Jos striimiä katsoo niin keskustelu meneen näin:

(Shuppa?):"Kelmi mitä oot mieltä jos tässä kohta sattuu jotain?"
Ike: "Ai mulle?"
(Shuppa?): "Eei ei sulle vaan näille muille"
Juu, about näin se shuppa sanoi, itse en sitä kuullut kuin sen, että kohta sattuu ja siksi olen noin hämmentynyt, kun minut ammuttiin. En tiennyt yhtään, että mitä seuraavaksi tapahtuu.
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Eli ampujia oli 5. Vaikka supa olisi radioon jotain ilmoittanut, olisi meitä silti vain 6 osallista, koska en koe itseäni osalliseksi tilanteeseen.
Autossa oli 4+vuorella yksi+Mirzzi? Eikö se tee jo kuusi?
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Eli kuka siinä BMW:ssä oli siinä Bennysin ovella? Oliko sama jätkä?
 

Pöhnö

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
2 Toukokuu 2019
215
167
43
Näin adminina haluaisin tuoda oman mielipiteeni tähän esille. Kautta aikain on myös ns informaatiota jakavat osapuolet laskettu rikolliseen toimintaan mukaan. Esimerkkinä jos ryöstät pohjoisen pankkia, ja teillä on etelän asemalla kaveri kertomassa nouseeko kopteri = on etelän informaatiota jakava henkilö mukana rikollisessa toiminnassa. Clipeissä näkyy selvästi että Supa jakaa informaatiota poliiseista ja Kelmin sijainnista & tilanteesta.

Koko tilanne itsessään alkoi Kelmin pidätyksestä, joka jo itsessään laskee kelmin myös tilanteen rikollisjoukkoon.
 

Nexopi

凸〳 ಥ ڡ ಥ 〵凸
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
102
47
28
Meidän 4 porukka eli Shuppa, Jani, Minä ja Kuutti ei ole oltu sama radiossa kun tilanteeseen tultiin, vaan vasta sen jälkeen kun tilanne on ohi niin liityttiin samalle taajuudelle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.